Transitie in de praktijk

Bij SE.Lab doen we meer dan praten over systemische verandering. Van visie naar actie. Samen met diverse belanghebbenden werken we impactgericht aan maatschappelijke transities in onder andere zorg, onderwijs, arbeid, cultuur en welzijn met als doel een inclusieve, circulaire en veerkrachtige samenleving. 

 

Brandstof-Grondstof

Een innovatief ontwikkeltraject voor en door jongeren van 16 tot 25 jaar die geen aansluiting vinden bij de reguliere jeugdzorg. Geïnspireerd door de gedachte “Wie groeit, krijgt kracht. Wie aandacht krijgt, vindt richting.” bouwen zij zelf aan herstel, perspectief en verbondenheid.

Jongeren leiden in de wijk de ontwikkeling van informele zorgnetwerken en initiatieven in samenwerking met lokale partners, beleidsmakers en ervaringsdeskundigen.

Om jongeren op een kantelpunt in hun leven de ruimte te geven om vanuit vertrouwen en eigenaarschap hun richting te vinden.

Mede mogelijk gemaakt door Stichting Achmea Gezondheidszorg en Stichting Steunfonds Pro Juventute.

Lees hier binnenkort meer over of mail voor meer informatie naar Marguerite Evenaar

 

 

Het co-creëren van transitietaal

Complexe maatschappelijke vraagstukken vragen om duurzame oplossingen die systeemverandering teweegbrengen én praktisch toepasbaar zijn. 

Ons proces opereert op het snijvlak van leefwereld en systeemwereld met een co-creatieve co-design aanpak waarin samenwerking en gezamenlijke waardecreatie centraal staan.

We bouwen voort op een train-the-trainer programma met Europese changemakers en laten zien hoe deze aanpak duurzame verandering creëert, terwijl een groeiend netwerk van changemakers blijft leren en impact maken.

In samenwerking met TU Delft Participatory Labs en KIEM Maatschappelijk Verdienvermogen (KIEM MV).

Gedurende het traject zullen we de inzichten en lessen delen uit de praktijk. Wordt vervolgd!

Of neem contact op met Marguerite Evenaar

Restaurant van de Toekomst

Laat leerlingen op een vernieuwende manier kennismaken met voeding, waarbij ze bewuste en actieve makers en meedenkers worden van oplossingen én hun eigen leerproces. Zo ontwikkelen ze samenwerking, zelfvertrouwen, kritisch denken en andere 21e-eeuwse vaardigheden, terwijl fysieke, emotionele, persoonlijke en cognitieve aspecten aan bod komen.

Het programma richt zich daarnaast op leraren, scholen, besturen en ouders om dit type onderwijs structureel in het basisonderwijs te verankeren. De aanpak is flexibel en kan op maat worden toegepast voor verschillende leeftijden en interesses.  

Mocht je meer willen weten over deze vernieuwende manier van leren neem dan contact op met:
Marguerite Evenaar

contact

Vragen?

Neem dan contact met ons op via het contactformulier of stuur een mail aan onze leden via info@selab.nl.